Helgen...

Jag undrar jag hur det går för Nextjet... Flygbolaget som flyger till Vilhelmina... Jag flög dit i fredags. Då var vi 13 passagerare i ett plan för typ 60 pers skulle jag gissa på. Och idag när jag flög hem var vi 12 pers i (kanske) samma plan... Jaja men det är ju bra att det finns i alla fall. :)
Det här var nog den resa jag åkt som varit mest turbulent. Det skakade och skakade och skakade. Känns som att jag har åkt berg - och dalbana en lång stund ikväll och det har jag väl också. Piloten testade tre olika höjder, men det var typ lika överallt.

Helgen i övrigt var nice! Jag fick komma upp några dagar och se hur vintern kan vara. Hemma var det ju bara grönt när jag åkte... och när jag landade i Vilhelmina var det snö. Såhär års ska det ju vara snö tycker jag. Nu har det ju snöat här hemma med, men det är ju slaskigt och blött i snön... Kanske blir bättre om några dagar hoppas jag.
På fredagen var vi och åt tacobuffé på hotellet. Riktigt gott förutom att köttfärsen inte smakade så mycket tacokrydda... Sen på lördagen var vi ut till deras stuga. Och jag körde skoter för första gången i mitt liv, riktigt skoj även om det såklart inte gick så fort. Vi gick ut på isen också, den höll och det var skönt för annars hade jag kanske frusit ihjäl... Efter det tog vi in och pyntade Marcus gran, tror det blev fint!
Idag (söndag) var vi till kyrkan. Jag har nog varit på det kortaste mötet någonsin idag tror jag. Kvart i tolv var det slut och det började kl 11. Sen var det grötlunch och skinkmacka :) Gott gott gott!
En tant i kyrkan (ingen aning om vad hon hette) sa att hon blev så glad när hon såg mig där... kul...

Dags att sova nu och ladda för jobb imorrn med tomtebesök och julmat tillsammans med barnen. Och såklart ska vi dansa massor kring granen...

Haha Här ser ni mig på skotern ute vid deras stuga :)


Kommentarer
Postat av: Anita A

Va kul att köra skoter! Jag har bara åkt med bakom föraren, och det var skönt för det blåste snålt i ansiktet om jag stack fram huvudet. Bäst att ha det bakom ryggen på honom!! =)

God Jul!

2011-12-21 @ 08:02:02
Postat av: Rebecca

Du får lägga upp lite häftigare bilder i vår när du hoppas uppför en hängdriva i fjälls ;) Då du inte sitter på en såndär lappmoped!

2011-12-21 @ 11:38:36
URL: http://mortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0