Helgen

Kändes som att fredagen aldrig ville ta slut, men äntligen (!) slutade jag jobba och stack iväg till Arlanda för att åka till Marcus. Eller ja.. flyga till Umeå i alla fall. Sen satt jag och kikade på Idol en stund inne på Sibylla på busstationen innan bussen skulle gå... Klockan 12 på natten ungefär var jag framme i Storuman. Tur att det finns böcker att läsa och att jag har musik på mobilen. Då går i alla fall tiden lite fortare känns det som.
På lördagen var vi och firade Marcus mormor som fyllde 90 år. Snacka om att ha levt länge. Nästa år fyller min mormor 80 år och då blir det fira :) Vi fick i alla fall jättegod mat! Sen testade några av hans syskon lite norrländska uttryck på mig och jag fattade ingenting...
Sen på kvällen var vi och badade och bastade och efter det var vi hem till Marcus syster Rebecca och spelade spel, mycket trevligt. Haha vi spelade nåt som hette... hm... jakten på MrX kanske ? Eller nåt sånt. Rebeccas man Lars var i alla fall MrX och fick ha en superfin (hm?) keps på sig... Vi lyckades i alla fall fånga honom...
På söndagen hann vi med massor. Först till kyrkan och sen konfirmationsfika och sen barnmöte... Efter det tog vi det lite lugnt, rätt skönt måste jag säga, och sen var vi till Magnus och Therese på kvällen (Marcus bror och svägerska). Trevligt trevligt, men jag var rätt trött sen. På måndagen var det dags att åka hem igen och det tyckte nog mina kollegor också att jag skulle. För jag fick ett MMS med ett foto på mig och en av dem från i somras när vi åkte båt på planeringsdagarna med texten "Du längtar väl hem till Uppland?" :)

Ja imorrn ska jag väl in till Uppsala igen och lämna in mobilen IGEN! Blir tokig på det här nu. Jag hämtade ju mobilen i torsdags kväll, men felet var inte åtgärdat och så har jag fått någon annans mobil för det låg massor med telefonnummer på mobilen och hemnumret sökte jag på på nätet och det var ett nummer i Uppsala... + att skyddsplasten satt på jättefult och min satt helt slätt... Drygt drygt drygt!

Nu ska jag snart iväg och jobba igen... Vi ska ha första hjälpenkurs på jobbet. Jag känner mig så himla trött, men det ska ändå bli kul! Eller kul och kul, intressant och nyttigt är väl bättre ord kanske...


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Säger som Emelie: Du får väl boka om ;P



Undra om jag skulle ha ringt dig och bett dig fixa en julklapp... ringer isf :)

2011-12-12 @ 12:28:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Rebecca

ooops skrev visst min mejladress, det var ju inte riktigt meningen :)

2011-12-12 @ 12:33:03
URL: http://mortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0