Julen

Julafton tillbringades hos min moster tillsammans med några kusiner och min familj såklart. Mycket trevligt! Vi åt all den här vanliga traditionella maten som vi brukar ha. Min favorit är ju såklart mormors köttbullar och det håller i alla fall alla vi kusiner med om. Sen finns det de som tjatar om att sillen är så god, men det har jag aldrig förstått. Det smakar ju inte ett dugg gott... Men men, de kan gärna äta sillen så blir det annat gott över till mig ;)
Efter maten kikade vi på Kalle Anka. Till min kusins stora glädje satt jag och min bror och sjöng med i "Vi ska sy och vi ska klippa..." i falsett. Mycket vackert! Hon satt mellan oss i soffan så hon tyckte nog att det var helt perfekt :)

Sen kom tomten! :) (Det var jag!) När jag hade kommit in igen och bytt om och vi skulle dela ut resten av julklapparna så böjer sig min kusin Emelie mot mig och viskar att jag hade en fin tomtemask. Då lutade jag mig mot henne och sa: "Det var ingen mask"... Haha ni skulle ha sett hennes min då. Jag hade verkligen ingen mask. Jag hade ett skägg och en peruk... Men hon var helt säker på att det var en mask. Jaja... :)

Karl-Bertil Jonsson är ju en höjdare med... "Jag har närt en kommunist vid min barm" och alla de där andra replikerna som man typ kan utantill.

Vi åt hela tiden! Jag trodde inte att man skulle vara mer hungrig. Men framåt 8 på kvällen åt vi några mackor till. Konstigt att man kan bli hungrig sådär igen, men det är ju tur att det bara är jul en gång om året...

Kvällen avslutades med sång och musik i julnatten i kyrkan. Mycket mysigt med många tända ljus. Kan rekommenderas.

Idag har jag varit till Tärnsjö missionskyrka och visat bilder och berättat om min resa till Guatemala. Det var riktigt skoj även om jag var supertrött. Jag vaknade flera gånger i natt för det blåste så mycket. Det var en hel del träd som hade blåst omkull på vägen dit, men det var nån som hade röjt lite så det gick bra. Dagmar hette stormen tydligen. Undrar vem det är som bestämmer namnen på stormen. Tänk om en storm skulle få heta "Stormen Madelene". Haha coolt. Eller om jag skulle få bestämma namnet på en storm, vad skulle jag välja för namn då... Hm... tål att tänkas på. Hoppas att det lugnar sig tills på onsdag så att jag kan flyga då i alla fall.

Här kommer i alla fall ett foto på min nya bil. Jag har ju varit dålig på att lägga upp foton här, men här kommer ett på bilen i alla fall.



Jag lägger upp en bild från Guatemala när jag ändå håller på...


Yuka, Charlotte, Jude och jag :)



Gloria Elisa och jag! Lika men ändå olika kan man säga...

Å jag blir så sugen på att åka tillbaka till Guatemala när jag pratar om det! Bara så att ni vet!

Kommentarer
Postat av: Kim

Åhh jag kommer ihåg när du berättade om Guatemala på fredax. Jätteintressant :) Det var btw den första gången som jag var med på fredax ;) Kram

2011-12-26 @ 18:22:40
URL: http://kimrundgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0