Luciadagen

Idag var det då dags för årets luciadag, den 13 december. Datumet idag kan man ju skriva 111213 - coolt! Idag kan man tycka att det borde vara en sån där dag där solen skiner så att snön gnistrar, men just nu hör jag hur det regnar utanför och det finns nog inte en snöflinga kvar ute. Det är i alla fall alldeles grönt på gräsmattorna och jag måste ju säga att det är lite tråkigt. När kommer vintern hit egentligen? Det vore ju kul med snö till jul i alla fall. Bara det inte blir så himla kallt...
I alla fall... idag hade vi luciatåg på förskolan. Och det var nog det bästa luciatåget vi nånsin haft där. I alla fall sen jag började. Barnen var fantastiskt dukiga på att sjunga och det var riktigt trevligt. Och så fick vi i personalen julklappar från barnen och föräldrarna: varsin supermysig filt. En av mina kollegor skrev på facebook att den var så mysig så hon kanske inte kunde komma till jobbet imorrn... hm... vi får väl se hur det blir med det :)
Nu på kvällen har jag hunnit med att gå och lyssna på kyrkans luciatåg och det var nice. Sen blev det fika där också - pepparkaka och lussebulle och saft. Jag blir nog aldrig kaffedrickare...
Nu ska jag kika lite på tv innan jag sover, är rätt trött faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0