Gårdagen

Igår kväll på fredax hade vi cykelspårning. Det var kul gäng som var där (som alltid...) och de drog iväg på sina cyklar. Efter en lååååång stund ringer min telefon. Jag står då ute på en station (eller ja, sitter inne och fikar), då säger de tjejerna som ringer att de inte vet vart de är. Men sen säger de att de ser flaggstången på gården där jag är. Det är bara det att de hade ingen flaggstång utan tjejerna menade antennen... Jaja ganska lika kanske... :) På min station skulle ungdomarna cykla en bana på så lång tid som möjligt och utan att sätta ner fötterna. Gjorde man det fick man avdrag på tiden med 5 sekunder/fot. För den första gruppen gick det ganska bra, men sen när den andra gruppen kom blev det lite mer spännande. Ungefär en och en halv meter från start fanns det ett träd. Det cyklade en person in i och ... tja... vad kan jag säga... när hon kom bort från trädet hade hon redan haft 10 fötter i marken... Det innebar redan 50 sekunders avdrag på tiden... Sen vid nästa träd var hon uppe i ungefär 15 fötter tror jag... Jag stod typ och skrattade hela tiden, oväntat va!? :) I alla fall... om ni undrar var hennes sluttid blev så blev det -19 sekunder!!!!! Man kan väl säga att hon var snabbast av alla...
Sen när vi kom tillbaka till kyrkan så fikade vi och hade andakt där Elin pratade om fasta. Efter det såg vi filmen Horton... Om ni inte har sett den så var den rätt så rolig. Det fanns några roliga klipp där som ni borde se :)
Ett citat var i alla fall: "I min värld är alla en ponny som äter regnbågar och bajsar fjärilar"... What can I say?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0