Kurs

Nu har jag varit på kurs i två dagar. Jag var till Wiks slott och det var ju roligt bara att komma dit och se det. Slottet byggdes på 1400-talet nån gång. Förutom massor med olika föreläsningar fick vi även höra en hel del om slottets historia och ägare hit och dit. Men då var man ju så trött i huvudet av all information så man orkade inte riktigt lyssna. Mannen som berättade var i alla fall ett riktigt original. Eller ja, det är vi väl allihopa, men han skämtade typ hela tiden (ibland lite för mycket).
På kvällen fick vi i alla fall gå en slottsvandring då vi blev guidade av mannen som jag skrev om ovan. Det var roligt att få komma in i slottet och se hur det såg ut där. Bland annat såg vi Sveriges äldsta kakelung, men jag kommer inte ihåg hur gammal den var. Jag tog i alla fall ett foto på den som ni kan kika på om ni vill. Efter det fick vi avnjuta en 3-rättters middag nere i borgsalen - mkt gott vill jag lova!

                                              
                           Wiks slott                           3 kronor...                 Sveriges äldsta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0