1 november

Ja nu är det den 1 november, men var är snön och var är kylan? Haha jag är ju hur glad som helst över att den dröjer. Vill inte ha snö än och vill inte ha kallt. Då får jag kanske emigrera tillbaka till Guatemala för där var det ingen snö och inte så kallt heller för den delen. Jaja lite vinter får det förstås vara, men inte hur länge som helst. För min del skulle det räcka med typ halva december och så fram till och med februari. Sen kan det få vara varmt resten :) Bor jag i fel land eller? Ja det verkar ju som det.

Har ju haft mycket trevligt på sista tiden med. I torsdags flög jag norrut igen. Flyget var dock två timmar försenat och det var ju såklart lite drygt. Som tur är har jag ju en kusin som jobbar på Arlanda så jag kunde ju stå och snacka med henne medans hon serverade pizzor... Och så fick man ju gratis mat på Arlanda och även på planet, men hade jag fått välja hade jag ju hellre åkt i tid.
Sen på fredagen var jag med Marcus på jobbet. Vi åkte till Tärnaby/Hemavan. Tanken var att vi skulle flyga helikopter upp till någon mast, men det var för dimmigt för det så det blev inget av med det. Vi var in på en butik där de sålde allt möjligt. Bland annat så kunde man köpa renblod på burk... Ganska annorlunda! Kanske borde köpa med mig en burk nästa gång...

På lördagen var det något som jag inte ens visste fanns: SNÖSKOTERNS DAG! Så då var vi runt och tittade på skotrar och kläder och allt som hör till. Fika kunde man göra på varje plats också. Tur att det bara var i Storuman vi var runt och kikade för jag kan ju typ ingenting om skotrar... Sen var vi till Marcus bror Magnus och hans fru Therese och åt på kvällen. Då blev det älgkebab och det var gott! Haha jag trodde vi skulle vara där lite längre på kvällen, men då visade det sig att det var invigning av nån elflygel (kanske?) i missionskyrkan så då for vi dit. Han som spelade var helt "galen", men väldigt underhållande och duktig. Josua (Marcus brorson) ville sitta i mitt knä och det var ju härligt. Han kanske inte är livrädd för mig i alla fall och det är ju bra.

Söndag och gudstjänst... Sen fika hos en syster till M. Han har ju en del syskon :) Hem till Marcus en sväng och sen mat hos hans mamma. Efter det var det ju dags att åka hemåt igen. Den här gången var flyget i tid och jag somnade till och med en stund på flygresan. Sen hämtades jag av min snälla lillebror :)

Efter det har jag ju jobbat som vanligt den här veckan...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Att du inte lägger upp bilden när du sitter och kör den fina skotern ;) Ha en trevlig helg!!!

2011-11-04 @ 17:39:15
URL: http://mortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0