Det gick upp ett ljus...

Haha idag lärde jag mig något nytt. Det kommer låta jättefånigt nu, men jag skriver det ändå. Jag har i många år haft en strykbräda, men inte riktigt fattat hur jag ska få den att stå utan att den liksom åker ner. Så jag har på olika sätt stöttat upp den. Men idag när jag skulle stryka ett par gardiner fattade jag helt plötsligt hur jag skulle göra. Kan det vara för att det är första advent imorrn som ljuset gick upp för mig?

Var in till Uppsala idag där jag träffade min ena moster. Vi var och handlade lite presenter till min kusin som fyller 30 snart. Blir nog fint hoppas jag. Hoppas han tycker om presenterna, men annars går det ju såklart att byta.
Passade på att köpa nya gardiner till mig själv så nu har jag de nya uppe och det blev riktigt fint måste jag säga. Köpte även en stjärna, men jag känner mig lite tveksam till den så jag får se om jag behåller den eller inte. Den är fin, men det är sånt där glitter på den som rasar så fort man nuddar den. Jaja, jag får väl helt enkelt låta bli att röra den tills det är dags att ta ner den...

Kvällen tillbringades på kyrkans årliga auktion. Det är ungdomsföreningen som håller i den och det brukar vara riktigt trevligt. Så blev det även i år.

Jag längar lite tills på onsdag för då ska jag köpa ny bil :) Äntligen har jag hittat en så när det börjar bli kallt här ska jag slippa skrapa is på insidan av rutorna också. Man kan ju tycka att det räcker med att skrapa på utsidan... Ska bli så skönt att slippa min bil, men den har ju fungerat i alla fall och ibland får man väl vara tacksam för det lilla.


Kommentarer
Postat av: Anita A, Alunda

Hej Madde! Kul att läsa din blogg!

På tal om isiga bilrutor: det är inte kul att skrapa dem, men jag har köpt ett speciellgjort skynke som jag lägger på rutan när jag ställer ifrån mig bilen, då behöver jag inte skrapa sen. Skönt!! Man kan lägga på en tidning, filt eller liknande också. Kram!

2011-11-27 @ 22:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0