Första advent!

Nu är det första advent och idag har jag hunnit med en hel del.
Först idag så var jag till kyrkan på första adventsgudstjänst. Vi sjöng bland annat de där härliga psalmerna, ni vet: Hosianna Davids son och Bereden väg för Herran (eller skriver man Herren?)
Jag var där en timme tidigare idag för att öva med lovsångsteamet för jag skulle spela gitarr. :) Riktigt länge sen jag gjorde det nu så det var roligt!
Sen efter gudstjänsten så stack jag ner på julmarknaden. Kändes lite sådär eftersom det regnade, men men är det julmarknad så är det. Jag har nog aldrig varit med om att det har regnat på en julmarknad förut, men nångång ska väl vara den första. Eller så har jag varit det bara att jag inte kommer ihåg det.
I alla fall så sjöng vi några sånger med kören där. Vi stod ihopträngda på en jätteliten scen så det kändes som om vi var jättemånga.

Sen har jag typ varit hemma och städat och gjort adventsfint och tvättat. Hade inte tvättat på jättelänge så det var verkligen behövligt. Och sen helt plötsligt när jag tittade ut genom fönstret så såg jag att regnet hade övergått i snö. Så nu har första snön kommit! Och det är jättefint ute nu, alldeles vitt på marken. Förmodligen kommer det försvinna, men just nu är det ju fint!


Kommentarer
Postat av: Kim

SV: Klart jag saknar dig! Kommer gärna och övernattar hos dig inom en tid. Kram

2011-11-27 @ 22:37:08
URL: http://rundaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0