Typ en vecka av mitt liv

Förra helgen tillbringade jag i Stockholm med Marcus och hans familj. Riktigt nice var det! Konsert med Carola på Tyrol - en riktig höjdare vill jag lova. "Elvis, Babra och jag" hette konserten och bjöd på många bra låtar, bra uppträdande och så. Vi åkte även "Skyview" på utsidan av Globen och därifrån var det mycket fin utsikt. Sen innehåll helgen såklart shopping, god mat, trevligt sällskap, tunnelbaneåkande, taxiåkande, lite stressande för att hinna med vissa saker... I alla fall en väldigt trevlig helg.
Sen på måndagen åkte jag hem från jobbet för jag hade feber och blev hemma 2 dagar till efter det. Så tråkigt det är att ha feber. Men å andra sidan typ bara sover man då, men det är ändå så tråkigt.
Torsdag fredag blev det Stockholm igen, den här gången för att gå första två dagarna i en förskolechefskurs. Ja precis, jag är ju förskolechef nu som det så fint heter! Två intensiva dagar med nya människor, föreläsningar om nya läroplanen, krishantering, skolinspektionen och bris. Så nu är mitt huvud helt fullproppat med information om dokument man måste ha, saker man måste göra osv... Känns som att det aldrig kommer ta slut. Vilken tur att det är helg nu så att jag får vila och smälta allt det här lite innan jag ska börja jobba. Igår kväll var jag så trött när jag kom hem så jag orkade inte göra nåt. Jag bara låg i soffan och tittade på Idol och det var trevligt och skönt måste jag säga. Btw så tyckte jag att rätt person fick åka hem också :)
Idag har jag i alla fall varit och fyndat en sväng på Öppen Hand. En halsduk, ett par stövlar och några böcker. Det är en jättefin dag ute. Solen skiner och ja, jag kan väl bara kalla det för en vacker höstdag. Termometern visar +14 grader utanför mitt fönster så det är ju toppen! Marcus däremot hade lagt upp en bild på fb där det var snö... Han är och jagar idag... Haha tur att jag inte är där nu och jag hoppas snön försvinner till nästa helg när jag ska dit.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Yesbox, älgen sprang rakt ner i frysen. Superhärligt! =) Du kan va lugn, snön är borta, nu är det bara frost. Men det är nice de me =) Vi ses i helgen!

2011-10-25 @ 10:22:48
URL: http://mortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0