Allt och inget

Återigen en trevlig helg i norr :)
Hela veckan hade jag så mycket så jag bara längtade efter helg och ledighet och jag måste säga att det blev precis så bra som jag hade tänkt mig.
Flyget på fredagen var lite hoppigt för det blåste en del, men jag satt och läste en bra bok så jag stördes inte så mycket av det. Håller på att läsa "Änglar och demoner" av Dan Brown. Jag har inte läst boken förut, men jag har sett den på bio. Kommer inte ihåg så jättemycket av filmen så det känns spännande att läsa boken också. Annars brukar det mest vara så att jag läser böckerna först och ser filmerna efteråt, men nu blev det tvärsom. Verkar ju funka bra det med.
På fredagkvällen gjorde vi typ ingenting och det var skönt. Somnade rätt tidigt och det var behövligt tror jag. Vi hade inte planerat in nåt speciellt alls på helgen, men vi hann med en hel del utan att man för den sakens skull blev jättetrött. :)
På lördagen åkte vi en sväng i bilen till nåt ställe som hette nåt som jag inte kommer ihåg... Nåt med Blaiken eller nåt liknande, jag vet inte. Kan ha varit nåt helt annat också faktiskt... I alla fall så fanns det nåt gruvliknande där tror jag och så... Jaja intresseklubben antecknar...
Sen fiskade vi lite, men tålamodet var ju sisådär hos vissa. Men vi såg i alla fall en gubbe som fick en... hm... fisk... på ca 3 kilo. Men vi fick inget, fast det var nog lika bra.
Sen drog vi iväg och bowlade och det var trevligt. Jag vann inte kan man säga... men kul var det!
Efter det blev det pizza (nyttigt) på 3:an och sen hann vi med lite skridskoåkning innan vi var till kyrkan och lyssnade på några som hade varit i Tanzania. Måste säga att jag blev riktigt ressugen av att lyssna på dem. Hm... måste nog ut och resa snart, men jag vet inte vart. Nån som har nåt tips kanske?
På söndagen fikade vi hos Marcus mamma med nästan alla andra av hans syskon, kul att träffa dem igen också. Efter det tog vi en promenad för att sen hamna hemma hos R & L för god mat och trevligt sällskap. Vi avslutade med friterade bananer, glass och hemmagjord kolasås. Sen blev det till att flyga hem... Snäll lillebror har jag med om hämtade mig på Arlanda :)
I lördags var det två centimeter SNÖ på marken i skogen sa Marcus brorsa! Alltså det är bara september, alldeles för tidigt. BURR!!!!! Tur att man bor här!
Idag har jag jobbat. En förälder kom lite tidigare idag och satte upp vår nya fototapet i kuddrummet. Det blev riktigt snyggt! Nu har vi en hel vägg med Bambi, Stampe och Blomma! :)
Sen blev det friskis och nu sitter jag och slöar framför datorn, välförtjänt måste jag säga! :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Men farbror Snö säger faktiskt: Om jag än går med käpp och stav ska jag visa mig före Mikaeli dag. Och Mikaeli är på Torsdag! :) Så det är bra att det kom lite snö tycker jag haha

2011-09-27 @ 10:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0