Brandskyddsutbildning och en del annat

Som jag trodde... jag fick träningsvärk. Haha har lite svårt att böja mig och så, tar liksom emot i benen. Men helt klart värt det. Ska ta och träna imorrn med så tränar jag bort träningsvärken (och får kanske lite ny). Men efter några pass till så ger det nog med sig hoppas jag. Dagens i-landsproblem känns det som, men jaja.

Ikväll har jag jobbat igen (!) Vi hade en brandskyddsutbildning och den var superbra! Lagom mycket teori och så fick vi öva lite praktiskt också på att släcka med kolsyresläckare och att släcka en docka med brandfilt. Jag hade aldrig gjort några av de sakerna förut så det kändes ju såklart bra att testa. Men jag hoppas att jag aldrig hamnar i en situation där jag behöver använda det...

En sak som kändes helt otroligt och som jag aldrig hade kunnat gissa var att 25% av alla bränder är anlagda. En del genom "lek", men en del med avsiktligt uppsåt. Känns lite läskigt tycker jag. Skulle jag ha gissat hade jag kanske gissat på nån procent, men då hade jag varit helt fel ute.

Imorrn är det torsdag och då ska jag laga mat på förskolan. Ska göra lite "Guatemalamat" som barnen säger... Kyckling och lite annat smått och gott och så klart guacamole. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0