Påsken och veckan efter + lite till

Nu var det länge sen igen. Det har en förmåga att bli så ibland. Men nu så, nu är det dags att skriva lite igen.

Först lite om påsken och så...
På skärtorsdagen tog jag nattåget till Umeå för att sen åka buss till Storuman. Trodde jag ja... Tåget var försenat så jag fick åka taxi från Umeå till Storuman, typ 23 mil eller nåt... Haha! Jag frågade taxichauffören vad resan skulle ha kostat om jag hade betalat den och han sa att den skulle ha kostat typ 4480 kr eller nåt sånt. Tack för den resan SJ! :)
Sen var det skoterkörning och fiske som gällde den dan när jag kom fram. På söndagen var vi och åkte skidor i Tärnaby, nice nice nice! Riktigt skoj!

 Fint väder hade vi och kolla in Jonas min... längst till vänster :)

 Hoppas ska det... :) Men han är ju bra på det!

Sen var det dags att åka till Joesjö (hoppas jag kom ihåg namnet rätt). Där skulle vi vara hela veckan. Jag trodde knappt mina ögon när vi packade saker. Vi tog med hur mycket som helst och jag hade nog mer saker med mig dit än vad jag hade när jag åkte till Guatemala. Och i Guatemala bodde jag ändå ett halvår... Jaja, men jag hade ju inte nån skoter med mig då och inte heller några vinterkläder förstås...
Veckan i fjällen var i alla fall superkul och gick snabbt. För snabbt tycker jag. Vi körde massor med skoter, pimplade massor (jag fick en liten röding...) och så gjorde vi upp eld och gjorde klämmackor och hamburgare. Gott gott!

 Jag har aldrig ett en hund åka skoter förut, men nån gång ska väl va den första :)

 Vi åkte skrana (tror det stavas så, men jag skulle nog kalla det åkmadrass eller nåt, jaja). Jag, Melinda och Oliver här. Fort gick det och kul var det!

 Man kan ju ha olika stilar när man pimplar... Här är Marcus ena stil... :)

 Kolla här! Perfekt väder! Perfekt offpiståkning! Ingen hade åkt där förut. Marcus körde upp mig på skotern och så åkte jag slalom ner. Snacka om nice! Vilket privillegium :)

 Ett foto på mig också på skotern måste ju läggas in. Sådär åkte jag omkring hela veckan!

Sammantaget var det en toppenvecka! Vi hade ungefär alla slags väder tror jag, men de sista dagarna var helt soliga och jättesköna! Kul folk var det med också. Vi spelade lite spel på kvällarna, favvospelet för mig var Ryktet går! Det var superkul!

Sen var det hem igen till verkligheten så att säga... Jobba mycket och så. Men ikväll har jag varit på Smulkul igen! Traktorutflykt och korvgrillning. Det var nice! Barnen fick lite olika uppdrag och göra i skogen och jag tror de hade kul. Imorrn är det fredag och då börjar helgen!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Härliga bilder! :)

2012-04-20 @ 17:08:11
Postat av: Rebecca

1 år till nästa påsk... då är pauline 1 år äldre :) wiiihooo, fast då kommer hon väl vara rasande på att hon inte kan gå överallt haha

2012-04-23 @ 20:56:31
URL: http://mortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0