Sommardäck är bra att ha!

Snart är den här helgen slut. Den har gått rätt så snabbt måste jag säga.
I fredags var jag typ bara hemma. Orkade inte riktigt göra nåt och det var rätt skönt faktiskt. Fast samtidigt lite tråkigt, men det får man ta ibland.
I lördags däremot gjorde jag så mycket mer så då tog jag väl igen det kan man säga. Först var jag på städfest i kyrkan. Jag, Lovisa och Patrik städade i stolsförrådet. Eller ja, mest jag och Lovisa om man ska vara noga, men jaja... Jag tror att det blev rätt bra i alla fall. Vi slängde en hel del saker och organiserade om lite. Nu kanske ni undrar om vi kastade massor av stolar eftersom det var ett stolsförråd. Men i stolsförrådet finns det inte bara stolar. Det fanns även: engångsmuggar och sånt, kaffe, kontorsmaterial, presenter, bord och massor, massor och massor av andra saker. Vi kastade en gammal skrivare som stod och tog plats + massor av andra saker som folk bara ställt in där. Vi får väl se hur länge rummet hålls sådär fint. Ska man gissa på en vecka eller klarar det en hel månad... Jaja vi får se :)
Sen på kvällen var jag hem till Johan och Maja. Först åt vi en jättegod sallad till kvällsmat. Sen kom Åsa och Johan dit också och då gick vi en promenad. Sen fikade vi och spelade lite spel. Det blev "Ticket to ride", det är kul! Sen spelade de andra en omgång "Settlers". Men jag var inte så sugen på att spela ett till så jag tittade på och snackade istället.
Idag har jag först varit på gudstjänst. Jag var med i lovsångsteamet och spelade gitarr och sjöng och så spelade vi ett drama. :) Det är verkligen roligt. Efter det var det fika och sen drog jag iväg hem till mamma och bytte till sommardäck. Bättre sent än aldrig heter det väl :) Passade på att dammsuga lite i bilen också för att fräscha upp lite, kan ju behövas ibland vet ni!
Nu är det tvättardags och slappardags. Tror det var nån film som började klockan nio så det blir ju precis lagom det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0