Fjällvandring

Fjällvandring var det ja. :) Vi packade våra grejor, vägde dem och drog iväg mot Hemavan där vi skulle starta.
Både vädret och humöret var på topp. Vi var 9 st tappra människor som gav oss iväg och vi var också 9 st ännu mer tappra människor som kom tillbaka dagen efter. Även om det då hade känts som att vi varit borta mycket längre tid.
Efter att ha ställt in remmar och allt på ryggsäckarna var vi redo att ge oss iväg. Kungsleden var det vi skulle gå på, i alla fall i början.
 
                                                                       
 
Ja! Hela vandringen började med ca 3 km uppåt... Man kunde ta linbana den första biten, men det gjorde vi inte till någons glädje (inte)...
 
Vi blev överraskade av någon regnskur och tog snabbt på oss regnkläder över våra vandringskläder. Regnskuren varade i ca 5-10 minuter och sen tog vi av oss regnkläderna igen... Bra med övning :)
 
Vi gick och gick och gick och det var fint däruppe. Så stannade vi och åt lite och så gick vi vidare igen.
 
Efter ungefär 12 km kom vi fram till platsen där vi skulle övernatta. Det var jättevackert där. Det hette Viterskalet. Här kommer en bild på det.
 
                                                                        
 
Dag nummer två började med jättefint väder. Sen började det regna och så regnade det hela dagen. Jag vet inte riktigt hur långt det var vi skulle gå den dagen, men jag tror att det slutade på ungefär 2,3 mil. I regn... Men vi hade ändå humöret på topp så gott det gick och vi fick gå över en hel del bäckar. Jaja, jag skulle nog ha kallat en del av dem forsar eller floder, jag vet inte. Men stora var de i alla fall. Fast riktigt roligt att gå över var det. Ibland fick vi gå över på snö och det kunde ju vara lite läskigt om det skulle hålla eller inte, men det gjorde det ju.
 
                                                               
 
Renar såg vi ju också så här kommer en bild på det med. Det var ju inte bara en ren kan jag lova!
 
                             
 
Till slut tog vi oss i alla fall ner och jag tror vi alla var riktigt trötta då. Då var några av oss iväg och åt pizza och några andra fikade hemma hos några. Det var riktigt skönt att byta om till torra kläder för jag var blöt rakt igenom. Det enda som inte var blött var fötterna för jag hade gummistövlar på mig.
Men jag måste säga att trots att dag nummer två var superjobbig så är jag grymt sugen på att fjällvandra igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0