Vilken härlig lördag!

Ännu en härligt varm dag. Så skönt att det äntligen är sommarvärme. Det har vi ju inte blivit bortskämda med i år hittills... Så vi passar på att vara ute och göra såna där somriga saker :)
 
Igår drog vi ut med båten och åkte till stugan i Rönnäs. Härligt härligt. Det är så fint där och stugan ligger precis vid vattnet. En sån där stuga som man bara drömmer om att få ha eller vara vid.
I alla fall så testade jag att köra jet-ski igen igår. Första gången var förra året och det gick väl sådär då. I år gick det bättre. Men jag kör mest ut på vattnet och vänder och sen tillbaka igen, jag kan ju inte köra lika proffsigt som Marcus. Haha jag har inte så bra balans när jag kör tror jag. Men kul är det i alla fall. Och lite jobbigt för armarna. Här är i alla fall lite bilder från det...
 
Japp, sådär ser den ut. Där står Marcus och instruerar lite... Det är vingligt i starten...
 
Se där ja! Jag tog mig i alla fall upp på fötterna och det är en härlig känsla att åka fram på vattnet :)
 
Och så kraschade jag. Men jet-skin forsätter puttra fram lite så här försöker jag simma för att ta den igen... Och jag lyckades faktiskt.
 
Sen blev det vattenskidor igen! Verkligen så himla roligt och härligt! Och vädret var perfekt. Mikaela och jag skulle testa att åka en dubbel. Gick finfint och vi åkte sen sväng.
 
Här går vi in för landning :)
 
Sen åkte jag och Marcus hem till en av hans kollegor och åt mat. Trevligt trevligt. Vi åkte MC dit och det var härligt!
 
När vi kom tillbaka åkte vi ut på Rönnäs igen och åkte med Ullis ut på en fisketur. Men det nappade inget. Och så sa jag att jag skulle kasta sista kastet och sen ge upp för det började bli mörkt och vi såg inga tecken på att det ens fanns några fiskar. Och då högg en gädda! De är ju roliga att fånga. Så vi kämpade på ett tag och fick till slut upp den, trots en väldigt liten håv.
Jag tänkte att jag skulle kasta i den igen, men den hade lyckats ta kroken på nåt jättekonstigt sätt så att den satt genom tungan. Det var ju bara att döda den och försöka skära loss kroken och det var inte så lätt kan jag lova.
Här är i alla fall ett foto på min fångst.
 
Den vägde 2,9 kg.
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Therese Walenius

Låter som du har det riktigt bra där uppe ;)

Svar: Det har jag, men jag saknar mina vänner hemma...
Madelene Mörtzell

2012-08-29 @ 16:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0