Intressant dag, eller i alla fall avslutningen på kvällen

Idag har jag bjudit mormor på mat. Riktigt gott blev det! Jag gjorde kokt potatis och så åt vi ugnsstekt lax med citronsås på, mmmm :) Gott, gott, gott!
Sen åkte vi upp till Furuhöjden och såg dramamusikalen "King of kings". Väldigt bra och väldigt rolig.
Efter det skjutsade jag hem mormor. På vägen hem igen så såg jag en kille stå vid sidan av vägen och hans bil var rätt långt nere i diket. Så jag stannade såklart och frågade om han behövde hjälp. Han frågade om jag hade nån bogserlina i bilen, men jag såg ju direkt att det inte var någon idé eftersom bilen var för långt ner. Då måste jag köra ner en bit i diket också och det kan jag inte påstå att jag hade nån lust med. (Sen hade jag ingen bogserlina i bilen heller, måste ta den från min gamla bil och lägga i den tror jag...)
I alla fall så frågade jag vart han skulle och han skulle till Alunda så det passade ju bra. Han plockade ur sina grejer ur bilen och hoppade in i min bil. Ojojoj vad han stank alkohol, tur att han inte hade gjort illa sig. Sen hade han dessutom ett helt gäng med ölburkar som han lastade in i min bil. Jaja jag släppte i alla fall av honom utanför Olandsbaren för det var tydligen dit han skulle...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0