Jopp

Ja då kanske det var dags att skriva lite igen. Ibland blir det lite uppehåll, men det kanske bara är bra det. Man har ju inte alltid nåt att skriva heller...
Men jag har ju inte skrivit nåt om förra helgen när jag var uppe i norr igen hos Marcus. Flyget till Vilhelmina var som vanligt inte i tid, men jag börjar bli van nu. Vi hade dessutom motvind på vägen dit så det tog lite längre tid än vanligt. När vi skulle landa sa piloten att det var -19 grader i Vilhelmina. Och det var det också. Men sen när vi kom fram till Storuman, hm tror att det är typ 8 mil därifrån, så var det bara -6 grader och det var ju helt ok.
På lördagen åkte jag snowboard. Här kommer en bild på det. Notera hur snyggt jag har mössan...

Jag lånade Marcus systerdotters bräda. Hon hade både snowboard och slalomskidor och bootsen passade bäst så då fick det bli bräda. :) Riktigt kul var det att åka. Men Marcus åkte inget, han hade typ feber stackarn.

Sen på söndagen i kyrkan lyssnade vi på en man som bor i USA tror jag, men som kommer från Storuman (?). Han hade tydligen stora kampanjer utomlands. Intressant att höra på. Sen var det typ dags att åka hem igen. Tiden går alldeles för snabbt när jag är där uppe.

Är rätt trött nu... har inte sovit så mycket i natt. I natt har tjejerna sovit här: Evelina, Vanja, Bea, Lovisa och Sofia. 5 tonårstjejer... De kom efter fredax och då var väl klockan typ 12 på natten tror jag. Vi myste lite, såg på film och som vanligt somnade de mitt i filmen. Jag och Sofia stängde av filmen mitt i och ingen reagerade. Sen på morgonen frågade nån varför vi hade stängt av filmen och de menade på att de inte hade sovit... Jaja om de ser ut så när de är vakna så... :)
Två gånger i natt fick jag i alla fall väcka en av dem som snarkade som... ja jag vet inte vad, väldigt mycket i alla fall. Hon som låg bredvid henne i soffan märkte ingenting, men jag som låg i min säng märkte... Jaja man sover olika hårt och jag sover väl inte så hårt då.

Om 2 veckor är jag i Thailand :) Jag längtar verkligen!

Här kommer en sommarbild. Vi hade precis varit och tagit ett kvällsdopp :) Det är Camilla, Flavia (från Rumänien) och jag :)


Haha jag ser ju riktigt brun ut :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Om 2 veckor är jag inte i Thailand... Men då har jag fullt upp med att byta blöjor :) Idag ska hon förresten födas! :)

2012-01-22 @ 15:13:49
URL: http://mortzell.blogg.se/
Postat av: Therése

Japp han är från Storuman, bor i USA och har stora kampanjer i bl.a. Etiopien. Karl Härgestam är hans namn :)

2012-02-01 @ 22:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0