Nyår och lite annat

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen. Har en tendens att bli så, men men...
Idag är det onsdagen den 4 januari 2012. Sist jag skrev var den 26 december så det var ju några dagar sen.

Förra onsdagen åkte jag upp till Marcus för att fira nyår där. Nice! Jag hann med att göra massor av saker där. På torsdagen var vi ut till deras stuga och körde lite skoter på isen. Jag märker att jag är lite feg, men det var kul att åka med Marcus. Fick även köra lite. Sen på kvällen spelade vi innebandy. Jag råkade skjuta bollen på ett olyckligt ställe på en av hans svågrar... Inte bra. Han låg dubbelvikt ett tag och spelade inget mer den kvällen. Jag tror han fortfarande hade ont kvällen efter och det kändes ju inte så bra.
På fredagen på förmiddagen fick jag ett mail om att Sandra (föreståndaren på barnhemmet i Guatemala) hade dött i en bilolycka sent på torsdagen. Hennes man Cesar blev allvarligt skadad. Jag blev såklart jätteledsen och kände mig väl inte så social resten av den dagen. Tur att jag har en fantastisk kille som kan muntra upp mig.

              
             Cesar och Sandra                                                  Sandra och jag

Jag var ute och åkte lite skidor också. Där uppe i Storuman är det ju vinter med allt vad det ska innebära. Med andra ord, det fanns snö! 4 km blev det.
Vi var iväg och spelade RISK hemma hos Rebecca och Lars. Kul med det spelet igen! Sen på kvällen var vi hem till Marcus syster Victoria och var med i deras årliga bordshockeyturnering. Jag är superdålig på det och har väl aldrig direkt varit ett stort fan av det spelet, men jag vann ändå några matcher och spelade några oavgjorda. Marcus vann tror jag!

Sen på lördagen var jag och Marcus till deras stuga igen. Vi grillade lite, men det blev ingen skoteråkning för det var för kallt. Här är två foton från den dagen. De är tagna med våra mobilkameror, blev rätt bra :)

                                    

Sen var det dags för nyårsaftonskvällen! Nice! Vi hade handlat kött och bakad potatis och såklart smällare och raketer så allt var förberett. Då drog vi hem till Marcus syster Ulrica (Japp många syskon) för att tillbringa kvällen där. Vi satte oss vid borden runt halv fem för att inta förrätten. Riktigt god! Det var som små korgar gjorda av tunnbröd och så var de fyllda med räkröra. Mmmm jag tror Marcus mamma hade gjort dem.
Efter det var det dags att ta fram köttet. Och då åkte fonduegrytorna fram på bordet. Där gjorde vi ordning köttet och så åt vi bakad potatis till + att det fanns olika såser, bland annat tzatziki, att ha till. Och så vitlöksbröd. Gott, gott och gott!
Sen provsmällde vi lite raketer och smällare så att barnen fick vara med på en del. Det var superkallt ute. Jag tror det var -18 grader. Brrrrrrr! Det var riktigt skönt att gå in och äta efterrätten.
Lite senare var det dags för 4 i soffan! Tjejerna vann två gånger och såklart (!) helt utan fusk...
Sen stack vi iväg till parkeringen vid badhuset och smällde av alla smällarna och raketerna. Fint fint!
Och så fick det plats lite snacks i magen innan det var dags att sova.

Jag blev dock sjuk och låg och frös när jag skulle sova. Hade nog rätt hög feber tror jag, lite drygt. Och så var jag sjuk resten av tiden jag var där. Jag kom hem igår kväll, men har fortfarande feber. Så det blir inget jobb för mig resten av den här veckan.

Kommentarer
Postat av: Rosadun

Tråkigt att höra om olyckan =/



Men i övrigt tycker jag det är super roligt att kika in på din blogg lite nu och då. Saknar dig kompis. Vi får försöka hitta en dag som vi kan umgås på.



Super KRAM

2012-01-07 @ 16:01:17
URL: http://rosadun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0