Helikoptertur

I måndags fick jag följa med Marcus och hans kollega Hasse på en helikoptertur. Det var några tv-kanaler som inte fungerade i Hemavan tror jag så de skulle flyga till 4 olika platser och försöka fixa det. Jag har aldrig åkt helikopter förut så jag tycker det var jättehäftigt. Först kunde vi inte landa uppe på första fjälltoppen, Ryfjället tror jag det hette, så vi fick cirkulera runt lite och sen landa lite längre ner vid en sjö och vänta lite. Men sen blev vädret lite bättre och vi kunde flyga upp och landa. De kunde inte fixa felet direkt, men sen tog de en hammare och bankade lite på grejerna och så funkade det... Alla sätt är bra utom de dåliga... Sen flög vi vidare till de andra platserna och de kunde fixa resten med. Jag fotade såklart en hel del...
Jag och Marcus kollega Hasse
 
Helikopterplattan uppe på fjället, inte så stor...
 
Helikoptern
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0