Anade ingenting...

Igår skulle jag hem till Maja och Johan och äta lite och umgås... Det blev inte riktigt så kan man säga. När jag kom dit så var några till kompisar där och jag tänkte att: vad trevligt, då blir vi fler! Men när jag klev ur bilen så rusade de mot mig och så stoppade de in mig i Simons bil och så åkte vi mot Uppsala. När vi kom fram till Gränby fick jag ha ögonbindel på mig och så åkte vi mot för mig okänd destination. Matilda var supernöjd över att få sätta på mig ögonbindeln... När vi hade parkerat skulle jag gissa vart vi var, men jag hade ingen aning. Då sa Sara att vi skulle göra en aktivitet som jag tyckte om så jag gissade på minigolf och det var rätt. Vi var på Studenternas. Riktigt roligt måste jag säga :) Där slöt fler personer upp och det var så kul.
Sen efter minigolfen åkte vi iväg igen, men nu slapp jag ha ögonbindel. Jag tänkte att vi skulle väl åka hem igen då, men så var det inte. Vi åkte till Edinge Missionshus (fantastisk plats) och där hade de dukat fint och gjort pajer och sallader och så åt vi. Det var riktigt gott. Jag tror alla var superhungriga när vi kom dit. Och där slöt ännu fler personer upp, så vi var riktigt många!
Sen fick jag svara på lite frågor... Jag var väl inte så bra på att svara måste jag säga... Frågorna handlade om Storuman och kommunen och länet och så... Och jag hade väl inte så stor koll. Men jag fick nog godkänt i alla fall, de var snälla!
Efter det lekte vi munkboll och jag fick vara tagare. Sen var det fika och så sjöng vi och bad lite och sen spelade vi sällskapsspel. Sara och jag blev totalkrossade på När och fjärran... Jaja...

Louise gav mig en teckning där hon hade skrivit: Lycka till i ditt nya hem. Kram från Louise! Snacka om gulligt!

Alltså vilka underbara vänner jag har! Det här hade de planerat för ett tag sen och jag hade inte anat någonting alls. Jag blev helt paff, men också så otroligt glad. De offrade en hel lördag för att vara med mig och för att ha en liten avskedsdag/kväll för mig. Jag kommer sakna dem så grymt mycket, men jag hoppas att jag kan få lite vänner i Storuman också.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Året har verkligen rusat förbi, men det har varit ett händelserikt år oxå, det gick nog snabbare än vanligt eftersom det var en graviditet och en förlossning inräknat på året. Framförallt så har dom senaste 5 månaderna sprungit förbi. Jaså kommer du upp? Trevligt isåfall! Vi har dock ingen värme eller sol att bjuda på......... L.E.S.S...!!!!

2012-06-12 @ 12:02:25
URL: http://mortzell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0