Intensiv dag!

Ojoj, idag har jag hunnit med massor kan man säga!
Först i morse så var jag till Gimo och köpte lite fler flyttkartonger, det är ju svårt att veta hur många man behöver...
Sen efter det så var jag in på Arbetsförmedlingen... Jag har aldrig skrivit in mig där. De hade bara en person som jobbade så det tog ju för det första en evighet att få hjälp. Men det fanns ju trevliga människor där att prata med så det var ju bara att hålla lite låda... De som jag pratade med hade varit arbetslösa ganska länge så jag måste säga att jag är lyckligt lottad som aldrig har behövt gå arbetslös (förutom nu då, men jag hoppas ju att jag ska få ett jobb snart). Ja när jag väl fick hjälp så sa hon att jag kunde skriva in mig själv hemma som arbetslös, men se det gick inte, det hade jag provat. Så hon skulle hjälpa mig genom att visa hur jag skulle göra, men det fungerade inte heller (haha) så hon fick skriva in mig. Fint, för då fick jag hjälp med allt jag behövde och behövde inte göra något själv.
Jaja när det väl var klart så stack jag in på ICA och handlade lite mat och fixade lunch till mig och Widde, det blev spaghetti och köttfärssås. Det är så himla gott! Mums!
Sen har jag grejat och förberett lite hemma och packat några fler saker, men också slappat lite.

Efter jobbet sen så kom lillebror och mamma och så åkte vi in till sopstationen i Uppsala och slängde en hel släpkärra full med saker hemifrån dem. Haha inte släpkärran såklart, men grejerna... Sen till en moster på lite fika så att jag fick träffa henne innan jag flyttar.
Hem till mig igen och lasta in min säng som skulle hem till mamma. Ojoj vad effektiv jag har varit idag.
Jag måste säga att det börjar bli lite tomt i min lägenhet nu när sängen är borta. Tur att jag har en bäddsoffa, så nu ska jag sova där resten av tiden jag bor här = 4 nätter till. Tiden har gått så snabbt, men jag njuter av mina sista dagar här hemma och försöker passa på att träffa lite folk. På onsdag kommer det hit några så ska vi tillsammans packa ner köksgrejerna. Skönt att få hjälp med det, för det tar ju lite tid att packa in glas osv i papper... Jag har köpt lite papperstallrikar och sånt så att jag kan använda det sista två dagarna.

Nu ska jag packa in en tavla lite fint och så fortsätta spela lite gitarr. Måste passa på medans jag fortfarande kan göra det utan att störa nån. Sen har jag ju Marcus att ta hänsyn till :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0