Norrlandshelg :)

Halloj halloj!
Nu har jag precis kommit hem från Norrland, Storuman närmare bestämt.
Flög dit i fredags och då skulle jag flyga till Lycksele. De hade gjort om flygrutten så vi flög först ända till Arvidsjaur och sen tillbaka till Lycksele... smidigt, eller inte... Så jag har varit i Arvidsjaur i helgen. Haha jag måste nog kika på en karta så att jag förstår vart jag har varit. Det var ju länge sen man läste kartgeografi i skolan... :)
Tanken var att jag och Marcus skulle gå på marknaden där, var tydligen en jättestor marknad. Men mitt plan var sent (som vanligt typ) så det blev inget av med det. Tur att jag hade en bok med mig att läsa på planet, det är ju räddningen... Men Fia (Marcus syrra) hade hunnit gå en hel del på marknaden och Marcus hade väl varit där en sväng han med. Så vi gjorde ett besök på det berömda Dollar Store. Där kunde man handla allt möjligt som man behöver och inte behöver.
På lördagen drog vi iväg ett gäng till ett ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter. Vi åkte skoter och Marcus och jag turades om att köra. Det är jobbigt att köra skoter måste jag säga. Kommer nog få en grym träningsvärk, men det är det värt. Gastummen får jag nog ont i också :P I alla fall, nog klagat. Väl där så gjorde vi upp eld och gjorde klämmackor på elden och drack varm choklad. Vissa åkte bob nerför backen med. Så kom två av Marcus vänner och då åkte vi med dem en sväng upp på en topp. Fin utsikt därifrån måste jag säga. Sen när vi skulle ner trodde jag att han skulle köra samma väg tillbaka, men då körde han utför och det var superbrant. Jag trodde inte ens att det skulle gå att köra där och att vi skulle ramla ner (ner kommer man alltid...) men det gick bra. Jag lär väl mig det här snart kanske... Jag är ju inte direkt född på en skoter :P
På kvällen sen var vi hem en sväng till Rebecca och Lars och lilla Pauline. Hon hade dock hunnit somna när vi kom. Vi kikade lite på Andra chansen och jag kan inte fatta hur Flink kunde vinna över Sean Banan. Hans låt och uppträdande var ju i alla fall roligt.

Idag drog vi ut med skotrarna igen. Den här gången åkte vi till nåt som hette nåt med träsk tror jag. Svårt att komma ihåg. Där såg det väl ut ungefär som igår. Några pimplade lite och Rebecca fick två abborrar. Strålande sol har det varit hela helgen och det var nice. Lite kallare idag, men det funkade bra i alla fall.
Sen var ju jag tvungen att åka hem och det kändes supertråkigt. Hade ju varit kul att vara kvar lite längre för en helg går så himla snabbt. Men men, det är ju så det är så det är bara att gilla läget som det så fint heter.

Här hemma är det ju nästan ingen snö och det är ju härligt det också. Heja våren!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0