Vilken underbar dag!

Det har verkligen varit en fantastisk dag idag! Varmt väder igen och det är härligt! Solen har lyst på oss och vi var ute hela dagen på jobbet. Vi har utedag på torsdagar och idag var det superhärligt. Så åt vi mat ute och det gick finfint. Äntligen är det så pass varmt så att man kan göra det.
Sen på rasten gick jag en skön promenad och passade på att ringa en del samtal som jag behövde göra. Kändes fint! Jag såg även tussilago i ett dike och det var den första tussilagon jag såg i år. Det är säkert andra som har sett före mig, men jag har ju inte direkt letat efter dem.
På kvällen idag hade vi Smulkul. Vi var och hälsade på på Edinge kompis (en annan barngrupp) och när vi kom dit lekte vi först tidningsleken, sedan munkboll och till sist snappa näsduk. Sen gick vi in och fikade lite och lyssnade när Gustav läste Munken och Kulan. Den var bra...
Sen satt vi en sväng hemma hos Gunvor och planerade resten av våren på Smulkul. Kommer bli toppen! Men jag kommer missa de två nästa gångerna, men sen kan jag nog vara med på resten tror jag. Vi får se!

Har även sett massor av svanar idag, men det var lite för mörkt för att ta kort med mobilkameran. Den är ju inte jättebra i mörker kan man säga. Kanske blir nåt kort i dagsljus nån dag om inte svanarna hinner flyga vidare först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0