Eurovision med mera

Inte har det blivit mycket skrivet igen heller... Men men, har man inget att skriva så har man inte. Eller så har jag helt enkelt inte orkat :P

I fredags på kvällen var jag hem till Ewis, Mattias, Isabelle och Isac. Eller ja... Mattias var inte hemma, men men. Riktigt trevligt var det i alla fall. Isabelle är så himla söt. Hon ville sitta och gosa lite med mig i soffan. Och så efter en ganska lång stund så säger hon: Madde, du är min förebild. Ojoj, vilken press liksom, men hon är så söt.

På lördagen var det ju äntligen dags för Eurovision Song Contest 2012. Jag åkte i vanlig ordning hem till familjen Ek för att avnjuta detta där. Och då var min bror, svägerska och brorson också där, mycket trevligt! Och så himla bra att Sverige vann!!

Här kommer mina tre favoritlåtar:

1. Sveriges låt Euphoria! Jag måste säga att jag blir väldigt patriotisk när det gäller såna här tävlingar. Det spelar ingen roll ifall Sverige skulle ha en superdålig låt så skulle jag ändå heja på Sverige in i det sista. Men det är nog fler som gör så också.



2. Serbiens låt. Har ingen aning om vad han sjunger för något, men jag tycker att melodin är väldigt fin och så har han fin sångröst. Kul också att inte alla sjunger på engelska.



3. Estlands låt. Samma som ovan. Fin sångröst, fin melodi och kul att de vågar sjunga på estniska och inte engelska :)



Ja det var mina tre favoriter i alla fall. Många säger att Ryssland borde ha vunnit, men ärligt talat tycker jag inte att den låten var så bra. Tanterna var söta och det var roligt att de ställde upp, men själva låten... nja...

Söndag sen, perfekt väder för konfirmanderna. Mia och jag satt ute lite och åt sen i solen :) Då fick hon nåt sms av den som var ansvarig för lovsången på nattvardsandakten att han inte kunde... Så jag och Mia tog tag i det hela, gick fint! Johan på djembetrumma, Mia och Martin på sång och jag på sång och gitarr. :)
Sen blev det en skön promenad efteråt och då kunde jag gå i mina flip-flopar (säkert felstavat, men jag bryr mig inte, för ni fattar...) så skönt! Vissa förstår inte hur jag kan tycka att det är skönt att gå i såna, men det är sommar för mig. Det var så härligt när jag var i Guatemala för då kunde jag gå i såna nästan hela tiden :)
Men snart när jag bor i Storuman blir det väl inte så mycket sånt kanske... Haha! Jodå de har sommar där också, även om inte vissa tror det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0