Smaken är som baken...

Japp idag fick vi palt till lunch på jobbet.
Här kommer en bild på hur de såg ut...
Jag har inte fotat bilden själv utan tagit den från google, men ungefär såhär såg de ut fast lite mer grådaskiga. Jag kan ju inte direkt säga att jag tycker om det och idag åt jag mest morötter och pyttelite bacon till... Men barnen äter massor och de älskar det... Vem vet, jag kanske t o m kommer lära mig att tycka om denna norrländska delikatess en vacker dag... Men troligtvis inte!
Den ska i alla fall tydligen ätas med smör (gärna mycket), stekt fläsk och lingonsylt! Rena nyttigheten med andra ord ;)
 
Jag trodde att fiskbullar låg etta på min lista på maträtter jag inte tycker om, men just nu tror jag att palt har gått om och ligger på första plats där...
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

hej det är ju jättegott, om du kommer att tycka om det en dag då är du en norrlänning. Owe var mycket negativ i början men nu tycker han om det. kram

Svar: Hej! :) jaså du är inne här och läser... Är det det som är kriteriet för att bli en norrlänning, då är det nog illa med det... :P Hoppas allt är bra med er! Kram
Madelene Mörtzell

2012-11-23 @ 12:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0