Helgens bravader!

Och bravader kan man nog kalla det :)
På fredagen var vi och kikade när barnen i the big Mörtzell family dansade ut julen. Jag tittade på, det kändes som att det räckte att dansa ut julen på jobbet på torsdagen, men kul är det ju :)
Sen på lördagen tog vi cheven (eller hur det nu stavas) och åkte till Skellefteå, det är "bara" 23 mil. Ungefär som till Örebro hemifrån alltså :) (och då menar jag Alunda). Vi kikade lite i affärer och så köpte Marcus ett nytt akvarium, eller ja begagnat, det rymmer 450 liter vatten, helt otroligt stort. Men fint kommer det bli! Det fick precis plats på flaket... Så nu har vi tre akvarier hemma... Men bara två med fiskar i än så länge, men tanken är att det ska vara två, jaja, vi får se hur det blir :)
På vägen hem ringde Marcus till en av sina kollegor. Vi tänkte bjuda in oss på fika. Men det blev så att de väntade med att äta tills vi kom. Mums vad gott det var! Och Marcus fick en chokladask med mörk choklad, den får han gärna ha ifred för mig i alla fall :) jag gillar ju inte mörk choklad.
 
Idag var vi först till kyrkan och sen hem och greja. Marcus grejade med akvariet och jag bakade frallor, städade undan julsaker och lagade mat. Så kom Barbro hit och åt. Sen bjöd vi hit en av Marcus systrar med familj på fika. Jag gjorde en blåbärspaj också :)
 
Alltså jag har nog aldrig sett så många barr inomhus. När vi tog ut granen bara rasade det av den. Helt oroligt många barr och ändå satt det ju kvar några stycken. Undrar hur många barr som finns på en gran? Är det nån som har räknat? Jag tänker då inte göra det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0